tirsdag den 12. juli 2016

The Summer Lovin' Book Tag

Billedet er tyvstjålet ved en googlesøgning.
Jeg er blevet tagget til at lave "The Summer Lovin' Book Tag" af Rikke fra Flyv med Mig. Det er mit første booktag, så det er ret sjovt at prøve (kom endelig med flere! :D). Til at føre legen videre tagger jeg Anne Nikoline fra Windblown Pages, Julie Rasmine fra Litfix og Rikke fra Paperback Castles – jeg håber, I har lyst til at lege med!

- Starten på sommeren: Vælg en bog med en fængende første linje
Det er godt nok lidt mere end én enkelt linje, men jeg blev simpelthen så grebet af Simon Critchleys indledning til Bowie-bogen:

”Lad mig begynde med en ret pinlig tilståelse: Ingen person har gennem mit liv givet mig større nydelse og glæde end David Bowie. Det siger måske en hel del om min livskvalitet, selvfølgelig. Misforstå mig ikke. Der har været gode øjeblikke, endda nogle, som har involveret andre mennesker.”
  
- For varmt til at gå ud: Vælg en bog til en dag indenfor
Hmm, jeg vil helst læse udenfor om sommeren, og for mig kan det ikke blive for varmt. Men vejret (i hvert fald i Odense) har budt på regn hver dag de sidste to uger, og derfor er en sofabog selvfølgelig ret nyttig! Et bud på en god sofabog er Anthony Doerrs Alt det lys vi ikke ser. Der er noget helt magisk over den.

- Sommer road-trip: Vælg en bog du ville tage med dig
Det ville helt sikkert være den sidste bog i Ejersbos Afrika-trilogi; Liberty. Den er lang, så der er til en længere køretur og samtidig er den så fangende, at man nok ikke vil ænse andet end historien –  og pludselig er man i Italien! :D

- Iste godhed: Vælg en bog med et koldt scenarie
Det er helt sikkert Den perfekte pige af Mary Kubica. Historien er i sig selv isnende kold og grusom, og samtidig er beskrivelserne af den fysiske kulde så levende, at jeg begyndte at fryse.

- Grum solskoldning: En bog du virkelig ikke har kunnet lide i år
Det er måske lige voldsomt nok at sige, at jeg ikke kunne lide den. Men jeg var ret skuffet over de sidste to Patrick Melrose-romaner; Moders mælk og Til sidst. Skuffelsen skal selvfølgelig ses i lyset af, at jeg var fuldstændig høj efter at have læst de første tre.

- Sydende varm sommerlæsning: Anbefal en af de bedste bøger du har læst i år

Det må helt sikkert være Americanah af Chimamanda Ngozi Adichie. Den er fuldstændig fantastisk!

2 kommentarer:

  1. Sikke nogle fine besvarelser! Hvor er jeg glad for, at du ville være med! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen selvfølgelig! Det var sjovt at være med, så tak for tagget. Jeg er klar igen en anden gang (også selvom jeg er lidt langsom i optrækket). ;)

      Slet