onsdag den 6. september 2017

Opfordring: Del din dag

Jeg har indtryk af, at de fleste af bloggens læsere ikke blot er ivrige læsere, men også selv nyder at forfatte på den ene eller den anden måde. Derfor vil jeg opfordre alle til at tage del i Nationalmuseets initiativ Del din dag, som er gentagelsen af dagbogssuccesen fra 1992. Kort fortalt går initiativet ud på at samle så mange danske dagbogsbeskrivelser fra d. 6. september som muligt.

Museet skriver selv:
Vær med til at give kommende generationer mulighed for at vide, hvordan vi i 2017 lever, arbejder og tænker på en ganske almindelig dag. Hver enkelt fortælling vil bidrage til at tegne billedet af hverdagen i Danmark 2017, sådan som vi selv oplever den. Alle er velkomne til at skrive om deres dag.


Som tidligere historielærer bliver jeg næsten ekstatisk over den slags initiativer, og det er sådan et fantastisk budskab til eleverne i folkeskolen – at deres nutid er fremtidige generationers historie.

Din dagbog skal kun beskrive din dag d. 6. september, og du kan indsende dit bidrag ved at uploade det på hjemmesiden fra d. 6. sep. til og med d. 29. sep. 2017. Der kan også tilføjes billeder eller video, hvis man lyster.

Alle kan bidrage uanset danskkundskaber, og du bestemmer helt selv hvor langt eller kort dit bidrag skal være. På hjemmesiden kommer museet med forslag til, hvad dagbogen kan indeholde, men der er hundrede procent kunstnerisk frihed.

Læs mere lige her.

Har du tænkt dig at bidrage? Jeg har i hvert fald! :)

2 kommentarer:

  1. Sikke en god ide! Jeg har fluks sammenstykket en lille A4 side med min dag i går :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor godt, Tine! Det glæder mig, at jeg lokkede en mere med om bord! :D

      Slet